کامپیوتر امیرکبیر

سوئیچ MUX چیست و چگونه کار می کند

در لپ تاپ های معمولی و اداری پردازش های گرافیکی و ویدئوئی توسط یک گرافیک یکپارچه که داخلCPU  قرار دارد انجام می گیرد که در هر دو نوع Intel  و AMD  وجود دارد و غالبا دستگاه هایی که با گرافیک داخلی یا یکپارچه تولید می شوند برای مصارف اداری و خانگی سبک مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مصارف گرافیکی سنگین و بازی و رندرهای سه بعدی پردازنده گرافیکی مجزا استفاده می شود که  GPU نامیده می شود که وظیفه پردازش گرافیکی را به عهده دارد.

برای کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش استهلاک دستگاه از تکنولوژی Microsoft Hybrid Graphic Optimus استفاده می شود که در این حالت دستگاه هنگام انجام پردازش های گرافیکی سبک از گرافیک یکپارچه استفاده می کند و در صورت انجام پردازش های سنگین تر به طور اتوماتیک از گرافیک یکپارچه روی سوئیچ می شود.

 

 

در این حالت لپ تاپ  GPU را درحالتی که پردازش گرافیکی سنگینی نیاز نیست به حالت خواب قرار می دهد.

با توجه به اینکه هر امکانی هزینه ای در بر دارد این امکان هم در برخی موارد باعث کمی تاخیر در رفت و برگشت داده ها بین CPU  و  GPU  می شود و این وقفه می تواند باعث افت کیفیت کار گرافیک شود به همین دلیل و به خاطر رفع این نقیصه سوئیچ MUX طراحی و تولید گردید.

با سوئیچ MUX می توانید بدون اینکه هیچ وقفه ای را حس کنید از روی گرافیک یکپارچه روی گرافیک مجزا یا  GPUسوئیچ کنید و در عین حالی که کمترین میزان انرژی را صرف می کنید بهترین راندمان گرافیکی را از لپ تاپ خود کسب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا